Brabus er et af de mest anderkendte tyske tuningsfirmaer, der mener at en AMG fra fabrikken bare ikke er vild nok. Her er deres nyeste skud på stammen, en Brabus E63 S med over 780 hestekræfter!

Hvis du er på udkig efter en super-sedan, der kan kører fra en Ferrari i lyskrydset, så er det nu du virkelig skal følge med.

For tyske Brabus har nemlig skabt et monster af en sedan, hvor der er plads til familien og svigermor. Sidstnævnte kan jo få en tur med pedalen i kælderen, så hun nok holder mund på resten af turen.

En Mercedes-Benz E63 AMG-S er altså ikke vild nok mener Brabus, så det har de gjort lidt ved.

Der er blevet skruet på motoren, så den nu yder flere hestekræfter og har fået en masse fine kulfiber detaljer udvendigt samt indvendigt.

En original E63 AMG-S yder 603 hestekræfter og 850 Nm, men i Brabus-udgaven får du intet mindre end 789 hestekræfter og 1000 Nm. Alle kræfterne er tilgængelig ved 3,500 omdrejninger, så derfor er 0-100 km/t klaret på bare tre sekunder, ja tre sekunder! Det vil selv den sejeste svigermor synes er fedt – måske.

Men hvordan er det lykkes Brabus og få så mange ekstra hestekræfter ud af den 4,0-liters V8-motor, som ligger ude under kølerhjelmen på bilen? To turboladere er blevet skiftet, og der er kommet to større turboer på. Det er altså en effektforøgelse på 186 hestekræfter og 150 Nm alene dér.

Brabus har pakket denne Mercedes’ ind i en emerald grøn folie, som står i en fed kontrast til de orange bremsekalibre. For at få de mange hestekræfter ned i asfalten, kræver det et sæt gode og bredde dæk, så bilen har fået et sæt 21 tommer fælge svøbt med 265/25R21 dæk foran og 305/25R21 Continental SportContact 6 dæk bagpå.

Men hvad er en Brabus-Mercedes’, uden et modificeret udstødningssystem? Der er blevet monteret hvad Brabus kalder en sportsudstødning, som helt sikkert ikke lyder dårligt. På bagkofangeren er der blevet plads til en sjov lille Formel 1 detalje, nemlig tågelyset i midten af kofangeren.

[nggallery id=962]