Efter en række teaser-videoklip er det nu blevet tid til at BMW officielt viser bilen frem. En hæftig sag med baghjulstræk, seks manuelle gear og twin-turbo motor – der er noget at se frem til!

Den nye BMW 1-Serie M Coupé er designet til at blive en opfølger til datidens populære BMW E30 M3. 1-serien kommer med en meget aggressiv frontkofanger, bi-xenon forlygter med LED “øjenbryn” og store 19-tommer fælge som standard. Kun tre lakeringer bliver mulige fra fabrikken, som henholdsvis bliver den hvide Alpine White der kendes fra E92 M3, en metallisk Black Sapphire og en metallistk Valencia Orange.

I kabinen finder man sportssæder, læderindtræk og Alcantara detaljer. Andet godt er et nyt design på instrumentbordet, et sportsrat samt orange sygninger. Kommende kunder får et dual-zone automatisk klimaanlæg, Harman Kardon højtalere, BMW’s “Connected drive” (internet adgang) og en GPS-navigation på en 8.8-tommer stor skærm.

Nu kommer vi til det rigtig sjove. For under hjelmen på den nye BMW 1-serie M Coupé, lægger en 3.0-liters twin-turbo inline række sekser med 340 hestekræfter og 500 Nm! Sammen med en sekstrins manuel gearkasse og en vægt på kun 1495 kilo, kan bilen accelerere til 100 km/t på blot 4.9 sekunder og fortsætter du op til 200 km/t kan dette gøres på 17.3 sekunder.
Topfarten er elektronisk begrænset til 250 km/t. Og selvom bilen er i økonomiens tegn med et forventet brændstofforbrug på 9.6 L/100 km, skal der nok blive plads til masser af underholdning!

For at sikre at bilen handler som en rigtig BMW, er der installeret en alu-undervogn på bilen. Derudover er Coupéen udstyret med et M-differentiale der reagerer på roteringsforskelle mellem det venstre og højre baghjul, og skyder mere kræft ud til det hjul der sakker bagud, i et split sekund.
Bag fælgene i hjulene vil der være placeret 360 mm bremser foran og 350 mm bremser bagtil.

 

BMW 1-Serie M Coupé får sin debut ved det internationale bilshow i nordarmerika, North American International Auto Show før den kommer til salg i Tyskland til maj.