Hjem » Nyheder » Volvo vil sælge biler online og droppe bilshows

Volvo vil sælge biler online og droppe bilshows

Informationer om Volvos strategi afslører, at online er fremtiden

Det kan være at du snart skal til at kigge langt efter biler fra Volvo, når du tager til bilshow rundt om i verden. Det forlyder sig nemlig sådan, at Volvo vil gå nye veje og satse på online salg og samtidig skære ned på deltagelse i diverse bilshows.

Den nye strategi er blevet afsløret under navnet ‘Volvo Way to Market’, som skal overtage den nuværende marketings plan.

Dertil skal der bruges endnu flere penge på marketing, hvor det digitale som sagt bliver hovedfokus. Men man vil dog stadigvæk kunne købe en bil på den traditionelle måde, via en forhandler, forsikrer Alain Visser under et interview til Reuters.

Volvo har allerede haft stor succes med online bilsalg. Forleden kom den nye Volvo XC90 First Edition til salg online, hvor alle 1.927 biler blev solgt på bare 47 timer! I fremtiden vil man dog stadigvæk skulle gennem en forhandler, for at hente sin bil og den slags, hvis man køber online.

Men helt uden bilshows bliver det dog ikke. Men fokusområdet vil dog kun finde sted på tre begivenheder. Det drejer sig om Geneve Motor Show, Shanghai/Beijing samt Detroit (NAIAS). Som tillæg til disse shows, planlægger de også at lave deres egne events.

Til sidst er det også kommet frem, at Volvo vil skære ned på deres sponsor aftaler, pånær samarbejdet med Ocean Race som stadigvæk vil blive støttet økonomisk.

Tjek også

Her er den nye Volkswagen Polo

Volkswagen har løftet sløret for den nye Polo - sjette generation er næsten som Golf 4