Hjem » Nyheder » Porsche 997 Turbo for kedelig?
Fredagstræf: Sæsonstart i Glostrup 1

Porsche 997 Turbo for kedelig?

Mener du at Porsche 997 Turbo stadig er for kedelig, selv om den lige har fået et facelift?
Så er her 4 muligheder til at gøre den mere unik.

Den faceliftet Porsche 977 Turbo var  kun lige afsløret før de første tunings firmaer havde deres svar på hvordan den burde være. Den standard 997 Turbo kommer med 500 hestekræfter, 650 Nm og en tophastighed på 312 km/t. Dette er for mange mere end nok. Men er du ikke tilfreds med det så er TechArt, Mansory, SpeedArt og 9ff klar med tuning kits til din 977 Turbo.

TechArt har i mange år været kendt for deres GTStreet serie og med den faceliftede 977 Turbo kommer de med endnu en mulighed. TechArt GTStreet R har fået et mere markant design i form af en større mængde kulfiber og en omfattende motoroptimering.

GTStreet R er forøget fra de 500 standard hestekræfter til 650 hestekræfter og drejningsmomentet er forøget til 860 Nm. Dertil har TechArt skiftet den standardkobling ud med deres Sportskobling og ændret udvekslingsforholdene på den 6-trins manuelle gearkasse, hvilket resulterer i en 0-100 km/t tid på blot 3,5 sekunder. I stedet for at stoppe ved de 312 km/t har du tilmed mulighed for at forsætte til 350 km/t med TechArt GTStreet R.

Er du tilfreds med den standard 977 Turbo motor, men gerne vil have en unik 977 Turbo, så er det Mansory’s designkit du skal have.
Det er dog ikke kun for at få et mere aggressivt look på din 977 Turbo at du vælger Mansory’s kit. Du får nemlig en bedre aerodynamik og lydsiden er også ændret. Ved at skifte den standard manifold ud med en højtydende manifold og to lyddæmpere får du en helt unik lyd til det unikke designkit. Med 20″ fælge, kulfiber, mere markante vinger og kofangere får du det look som 977 Turbo fortjener.

Er det automatgear og 0-100 tiden der tæller for dig, så er det SpeedART BTR II 650 EVO du skal vælge. Her har man endnu engang haft designet og optimering i fokus. Ved at give den standard 977 Turbo et endnu mere markant design henter man en bedre aerodynamik.

Som TechArt GTStreet R får du 650 hestekræfter men dog “kun” 650 Nm. Men ved at vælge den 7-trins PDK (Porsche DoppelKupplung) automatiske gearkasse rammer du 0-100 km/t på blot 3.2 sekunder. Dette er sket ved at montere større VTG-turboer, sports udstødningssystem og forøget luftkølere. SpeedART BTR II 650 EVO har en tophastighed på 330 km/t.

Sidst men ikke mindst er der 9ff. De har udviklet 3 kits til den faceliftet 977 Turbo.
9ff DR530 har, som navnet siger, 530 hestekræfter og et drejningsmoment på 735 Nm.
Prisen er 4.980,00 Euro ekskl. montering og afgift.

9ff DR580 yder 580 hestekræfter og har et drejningsmoment på 800 Nm.
Pris: 8.980,00 Euro ekskl. montering og afgift.

Den sidste mulighed er 9ff DR640 som har  640 hestekræfter og et drejningsmoment på 830 Nm.
Pris: 17.980,00 Euro ekskl. montering og afgift.
9ff, som er indehaveren af verdens hurtigeste bil 9ff GT9-R med en hastighed på 414 km/t, skuffer med deres svar på en optimeret 977 Turbo. Ikke kun motor mæssigt men også designet er slet ikke markant og aggresivt nok i forhold til de 3 andre.

Tjek også

Seat Leon CUPRA 300

Seat har lanceret en ny model af deres Seat Leon, både som stationcar og hatchback. ...