Hjem » Events » Essen Motor Show » Essen Motor Show 2010: SpeedART
Fredagstræf: Sæsonstart i Glostrup 1

Essen Motor Show 2010: SpeedART

Pro-Street.dk havde fornøjelsen af at besøge SpeedART på Essen Motor Show 2010. Her havde vi muligheden for at kigge næmere på deres nyeste produkt, SpeedHYBRID 450, som er lavet ud fra Porsche 958 Cayenne Hybrid.

 

Porsche tilbyder allerede en lang række muligheder når det kommer til high performance sportsvogne. Men har du behov for lidt ekstra power, tilbyder SpeedART en række muligheder inden for Porsche’s modelprogram. SpeedART blev grundlagt tilbage i 1999 og har i dag hovedsæde i Rutesheim nær Stuttgart.

Det nyeste skud på stammen er Speedhybrid 450, som er bygget på den nyeste Porsche Cayenne Hybrid. Her har du muligheden for at få et bodykit, som giver et mere sporty og råt udseende til den ellers lidt store og klumpede Porsche. Hertil kan du udstyre den med de nyeste fælge fra SpeedART, som ikke blot giver et cool udsende men også er letvægtsfælge, der er med til at give en bedre samlet vægt.

Sidste område er kabinen hvor du kan sammensætte bilen efter farver og dine luksus behov. Sportssæder er en mulighed i alle SpeedART’s programmer. Speedhybrid 450 giver muligheden for at få monteret to sportssæder på bagsædet, som giver en cool effekt i kabinen. Derudover kan du tilslutte din IPad og andre medier. Speedometer, indstrumentbord og gearknob er også nogle af de muligheder, som du har for at påvirke bilens kabine.

Se en lille video med SpeedART´s Speedhybrid her

Porsche 958 Cayenne yder blot 380 HK fra fabrikken mens Speedhybrid yder 450 HK. SpeedART har formået at forøge en hybrid bil med 70 HK og tophastigheden er forøget med 10 km/t fra 242 km/t til 252 km/t. SpeedART er de første indtil videre, som har formået at lave denne løsning til den nye hybrid fra Porsche.

Essen Motor Show 2010 havde SpeedART en lille stand med deres fire nyeste muligheder, som de besøgende havde mulighed for at kigge nærmere på. Ud over Speedhybrid 450 var der også Panamera PS9 580 (Panamera Turbo), SpeedART BTR II 650 EVO (977 Turbo) og 987 Boxster Spyder.

Sidst nævnte havde ikke fået den store tur. Den var blot medbragt for at kunne fremvise den nye hardtop som SpeedART har udviklet til Boxster Spyder. Hardtoppen er udviklet til dem som ønsker at kunne køre endnu hurtigere i deres cabriolet uden at få mere støj eller vindmodstand.

Du kan læse alle artikler som omhandler SpeedART her.

Foto: Mads Ovesen og Søren Lykke

Tjek også

Her er den nye Volkswagen Polo

Volkswagen har løftet sløret for den nye Polo - sjette generation er næsten som Golf 4