Hjem » Nyheder » Bil Mærker » Honda » Honda CRX Del Sol VTi
Fredagstræf: Sæsonstart i Glostrup 1

Honda CRX Del Sol VTi

De fleste kender det. Man vil gerne eje en fed bil som andre lægger mærke til. Men dette kræver ofte en del arbejde eller mange penge. Mange forsøger og kommer også godt i gang, men bliver aldrig helt færdig. De ender derfor med at køre rundt i en bil som folk kigger efter, men ikke fordi den er flot eller speciel. Er man ikke lige selv en haj til at bygge en bil som er unik eller har man heller ikke lige tiden eller mulighederne så er der jo altid den mulighed at købe et færdigt projekt.

Dette er præcis hvad Jonas Dahl har gjort. Han havde en drøm om at få noget der både kunne vække lidt opmærksomhed, men samtidig også være kvik. Der ingen skam i at gøre som Jonas gjorde. Det sjoveste er selvfølgelig at bygge sin egen bil som man ønsker den, men er man lidt opmærksom på hvad der kommer til salg kan man nemt finde noget som ligger tæt op af sin drøm.

Bilen som Jonas har købt er en Honda CRX Del Sol VTi. En 1.6er fra 1993 som er hentet hjem fra tyskland. Her efter fik motoren en tur som betød at der kom et Greddy SP2 udstødningssystem på. Dette får bilen til at lyde vildt godt når den får nogle omdrejninger. Dertil fik den 5Zigen bananmanifold, AEM luftfilter rør og Racekat 400 cellers. Alt sammen med til at gøre at bilen gik fra at have ca. 160 HK std. til at arbejde med 171 HK.

Bare fordi man køber en bil som allerede er gennemført er der altid nogle små ting som man kan sætte sit personlige præ på. Jonas har tænkt sig at give Hondaen en motor optimering plus der snart vil blive lagt en B18 Integra motor i CRXeren så den gerne skulle yde en smule mere.

Styling har CRXeren også fået en lille smule af. Dog uden at det er blevet for voldsomt. Det er holdt så stille og roligt at det vildeste faktisk er de 16″ Volk Gram lights 57 Maximum fælge som er monteret på den. Ellers er der en Seibon carbon frontspoiler og Craft frontgrill. Ellers er det små ændringer som gør det store på Hondaen. Sådan noget som at fjernlys er flyttet ind i forlygterne, klare røde/hvide baglygter monteret eller at sidespejle og sideskjørter er indfarvet. Hondaen køre på en TEIN basic gevindundervogn med Camberkit. Dette betyder at man godt kan se at bilen ikke er std. men at der er lagt tid i at ændre nogle fede detaljer.

Noget af det som halter lidt bag efter er sådan noget som anlæg og kabinen. Her er der ikke blevet brugt så mange kræfter. Dette er lidt synd, for når der er vejr til det, har Jonas muligheden for at tage taget af og smide det om bag i bilen.

Bilen er bygget af en gal Honda mand, nemlig Jesper Videbæk som er kendt for hans tidligere Honda Civic som vandt et hav af priser og stort set kun 1. eller 2. pladser. Jesper fungere nu som en af dommerne til DFB så han har stadig en finger på den danske stylings scene.

Generel information:
Mærke/model:
Honda CRX Del Sol VTi.
Motor: 1,6 VTech med 5Zigen bananmanifold, AEM luftfilter og Racekat 400 cellers.
HK: 171.
Fælge: 16″ Volk Gram lights 57 Maximum.
Bremser:
Originale.
Undervogn: TEIN basic gevindundervogn med Camberkit.
Eksteriør: Seibon carbon frontspoile, Grill Craft frontgrill, sorte forlygter, hvide sideblink, rød/hvide baglygter, runde fjernlyslygter fjernet i forkofanger, fjernlys flyttet ind i forlygter, tågelys fjernet i bag, antenne fjernet, sidespejle indfarvet og sideskørter indfarvet.
Interiør: Standart.
Andet: Jonas arbejder på at få lagt en B18 Integra motor i den. Hondaen bliver brugt hver dag, men når vi kommer tættere på vinteren vil den blive kørt i garagen.

Tjek også

EFTERLYSNING: Henriks grå Audi A4 Avant savnes

En grå Audi A4 Avant er forsvundet natten til lørdag - har du set den?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *