Hjem » Tuning » Brabus » Brabus Mercedes-Benz G63 AMG 700 Widestar

Brabus Mercedes-Benz G63 AMG 700 Widestar

Brabus er nu klar med deres første eksemplar af den nye G-klasse

Brabus har tryllet lidt med den seneste generation af G-klassen, og det tyske tuningsfirma har sørget for at gøre den nye model endnu mere attraktiv. Brabus præsenterede G63 700 Widestar til Monaco Yacht Show. Tyskerne har sørget for og trimme motoren og kabinen, så den nu lever op til Brabus velkendte stil.

Under hjelmen har vi en 4,0-liters twin turbo V8 motor, som yder 577 hestekræfter og 850 Nm når den lander hos det tyske tuningsfirma. Men når den forlader området, er der blevet trimmet og optimeret på motoren, så den nu har 691 hestekræfter og et massivt moment på 950 Nm.

Opgraderingen sørger for at sprinten fra 0-100 km/t bliver en smule bedre, end en standard G63 som går fra 0-100 km/t, på 4,4 sekunder, hvilket i forvejen er ret hurtigt for så stor en SUV. Brabus har skåret 0,1 sekund af tiden, så den nu hedder 4,3 sekunder, hvilket gør at det ikke er her man mærker den store forskel. Den store forskel kommer blandt andet fra udstødningen, som er specielt fremstillet til Brabus G63 700 Widestar.

Udstødningen kan fås med to forskellige afslutninger, enten almindelige krom- eller sorte afgange. Udstødningen har også fået monteret et spjæld, så hvis du kommer sent hjem eller skal tidligt afsted om morgenen, kan du kører forholdsvist stille op og ned af villavejen. Når du er nået op for enden af villavejen, kan du trykke G63 700 Widestar af, og den stopper først ved 250 km/t.

Det ydre har også fået en overhaling hos Brabus

Udseendet har fået nogle markante ændringer. Når man ser på bilen eller ser den på gaden, vil man ikke være i tvivl om, at her er der tale om en bil fra Brabus. Blandt de mange visuelle opgraderinger er der monteret så kaldte “fenders” der gør, at bilen bliver 10 centimeter bredere. En stor spoiler på taget afslører også, at det her ikke er en normal G63.

Hjulene er et sæt 23″ “Platinum Edition” monoblock forged wheels, hvilket i bund og grund bare betyder at fælgene er skåret i en CNC maskine af et enkelt stykke aluminum. Fælgene har fået et titanium-ligende finish.

Når man åbner døren til bilen, bliver man mødt af en masse LED lysskilte med Brabus logoer.

Indenfor i kabinen er der et lækkert mix af læder, alcantara, og kulfiber. De originale skifte padler bag rattet, er skiftet ud med nogle af aluminum.

Tjek også

Galleri: Sæsonafslutning i Ishøj

Hundrede af biler mødte op, da der var sæsonafslutning i Ishøj i weekenden