Hjem » Videoer » Svenskerne må droppe fræk BMW reklame

Svenskerne må droppe fræk BMW reklame

Svenskernes Kvinnolobby har fået banlyst en reklame fra BMW, fordi den skulle være for seksistisk. Gruppen klager over, at reklamen er for objektiviserende og seksualiserende overfor modellen Gigi Hadid, der bruges som blikfang i reklamen.

Der er tale om en reklame for den nye frække BMW M2 Coupe, som modellen tager en tur i. Men samtidig har den et budskab;”Can you keep your eyes on Gigi?”.

Og det mener kvindegruppen er langt over stregen. I klagen står der blandt andet;

“Kvindens påklædning kombineret med den indledende kommentar ‘Can you keep your eyes on Gigi?’ er objektiviserende og seksualiserende. Selvom fotomodellen kører en af bilerne, så bruger BMW hende åbenlyst som blikfang,”

Retten i Sverige har givet kvindegruppen medhold i klagen, og det betyder nu at BMW må droppe den frække reklame i landet.

I følge BMW selv, har de dog arbejdet med andre personer til reklamen. Her i blandt sangeren James Blunt, skuespilleren Marion Cotillard mens man dog i sidste ende valgte Gigi, for at henvende sig mere til det unge publikum.

Se reklamen og bedøm selv, om den går over grænsen.




Tjek også

Nihon-Nights-Discover-Japans-custom-supercar-culture-w-Mad-Mike

Mad Mike i Japan med Red Bull

Vi mødte Mad Mike til Auto Show i Odense tidligere på året. Nu har han ...